images/headerlefonline.jpg
Delen van artikels

Er zitten veel banksters tussen de gangsters. Ik vraag hierbij aan de politie en ook aan de rechterlijke macht, of zij zelf de investeerders in deze kernwapens willen opsporen in de banken en diegenen die deze beslissingen hebben genomen dringend willen opsluiten in het belang van ons allemaal, zolang deze investeringen in massavernietigingswapens doorgaan.

Het is immers onverantwoord. Ik zou willen vragen aan de politie om de bankdirecteurs hierover zeer dringend te willen ondervragen en desnoods de gedelegeerd bestuurders van de banken te willen arresteren, indien nodig . Wanneer gaat de politie en de rechterlijke macht hier zijn verpletterende verantwoordelijkheid nemen? Wanneer? Dit is erger dan 53 rijden waar je 50 mag. Dit kan je vergelijken met 170 km per uur in de bebouwde kom. Vandaar dat onze overheden de banklicentie (het rijbewijs van de banken) moeten afnemen van banken die dergelijke investeringen doen.

De VN heeft in herfstmaand oktober 2016 een resolutie aangenomen met een meerderheid van 123 landen die oproept om eind maart 2017 onderhandelingen rond een wereldwijd kernwapenverbod te starten. Wij in de vredesbeweging vonden het allemaal een heel belangrijke doorbraak. Ondanks de gespierde regeringsverklaringen over ontwapening en resoluties in het Federaal parlement heeft ons land doodleuk nee gestemd. Onze regering zal dus niet deelnemen om kernwapens in de wereld af te bouwen. En dit alles terwijl de grote meerderheid van de wereld met name 123 landen deze wereldwijd willen laten bannen. 
Wij zijn ontgoocheld in onze regering die het artikel 2 van het Non-Proliferatieverdrag ook in de parktijk niet goedkeurt. Dat is heel erg duidelijk. De regering laat toe dat banken in kernwapens investeren. Niemand treedt er tegen op. Als niemand dat doet, zijn wij verplicht om hier niet langer te zwijgen en de mensen bewust te maken over onze vuile banken. De politie doet het niet en ook de rechterlijke macht niet. Mensen vraag aan uw bankdirecteur om te stoppen met investeren in deze massavernnietigingswapens a.u.b. Werk niet mee aan banken die oorlog willen maken en jullie centen in dergelijke massavernietigingswapens steken. Het was voor mij even schrikken. Ik dacht echt dat onze banken lief waren, want het personeel is er toch zo vriendelijk... Ik dacht dat zij mensenliefde hoog in het vaandel dragen. Ik dacht dat zij er alle belang bij hadden juist niet te investeren in deze vernietigende oorlogstechnologie en vuile kernwapens. Ik wil vragen aan de bankiers hier in Diksmuide om er voor te zorgen dat hun hoofdkantoren wat liever worden en ons geld niet meer investeren in deze vergiftigde producten die alleen maar het mensenleed op de wereld kunnen vergroten. Neen, neen, neen. Wij willen dit niet meer. BNP Paribas-Fortis investeert 9008 miljoen dollar , ING 457 miljoen dollar en KBC 117 miljoen dollar. Vandaar dat ik vriendelijk wil vragen aan de politie om al deze gangsters, sorry banksters te arresteren. Kernwapens zijn immers illegaal.
Andy Vermaut - december 2016