De Ranzigste Reclame
Terwijl de klimaatcrisis steeds extremere vormen aanneemt, zien we reclames van de grootste veroorzakers van deze crisis nog altijd overal om ons heen. Dat terwijl deze reclames leiden tot meer uitstoot. Adverteren voor fossiele producten, zoals dieselwagens, en goedkope vliegtuigreizen in de klimaatcrisis vinden wij brutaal. Stem daarom nu op de meest brutale fossiele reclame van 2022. Wie wordt de winnaar van De Ranzigste Reclame en blijft achter met een dubieuze publieksprijs en veel stof tot nadenken?
Laat je stem horen en roep bedrijven die nog steeds vol inzetten op fossiele brandstoffen ter verantwoording.
maak toekomst
Fossiele bedrijven hebben veel invloed. Met hun reclames verkopen ze niet alleen hun vervuilende producten, maar ook een propere versie van zichzelf. Met miljardenbudgetten voor marketing blijven deze bedrijven inzetten op een fossiele toekomst, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Tabaksreclames zijn al 20 jaar verboden; waarom mogen de grote aanjagers van de klimaatcrisis, die meer gezondheidsschade aanrichten, wél doorgaan met adverteren?
Met De Ranzigste Reclame zeggen wij tegen fossiele bedrijven en reclamebureaus: reclame maken voor klimaatschade kan niet meer. De meest brutale fossiele reclame wordt, mede dankzij jouw stem, beloond met een kleine Greenpeace-verrassing ;)