The Commission’s new Vice President will be in charge of “Protecting the European Way of Life” - a job which includes managing migration and suggests an approach that puts up yet more walls against people fleeing war, poverty and climate change!
Par suite du dépôt du préavis d’actions du front commun syndical des ALR ce mardi 10 septembre 2019, les premières actions de nos militants ont déjà repris, notamment aujourd’hui le long de la petite ceinture par une action banderoles qui vise à dénoncer la déclaration de politique générale du nouveau gouvernement bruxellois.
Bide Majakoti knows the horror of forced labor in Qatar first-hand. He travelled from Nepal on the promise of a well-paid job and paid high recruitment fees to secure it. When he arrived he was forced to accept a different job and his nightmare began.
The World Bank is an institution that provides loans for developing countries. Right now it is providing almost $500 million to Uzbek agriculture projects. Yet Uzbekistan’s cotton industry has historically relied upon state-sanctioned forced labor.
Global Climate Strike brought over 7.6 million people, in 185 countries, to the streets in what’s on par with the largest coordinated protests in human history. It was beautiful. We made a video to capture, and share, the beauty and power of this moment. Were you there?
27 September 2019 was a big day for the UN Treaty on the Prohibition of Nuclear Weapons (TPNW): at a High Level Ceremony at UN headquarters in New York, 9 countries signed and 5 ratified the Treaty, bringing it even closer to entry into force.
L’information est en train de se répandre comme une traînée de poudre sur internet - si vous ne l’avez pas déjà fait, lisez attentivement l’email ci-dessous, et transmettez-le autour de vous.
De armste landen dragen de zwaarste gevolgen van de klimaatverandering. Toch zijn ze daar het minst voor verantwoordelijk. Onze politici moeten dit klimaatonrecht bestrijden. Eis van hen dat zij actie ondernemen.
Un milliard pour maintenir en bon état pendant 12 ans l’ensemble du réseau ferroviaire belge ou 2 milliards pour construire une nouvelle jonction ferroviaire bruxelloise, chantier qui durera 10 ans ? La réponse devrait couler de source, non ?