Koopkrachtplakkaat

EnergieplakkaatC

173646265 10222054268599783 1356797931624160070 n

Delen van artikels

De morele autoriteit van de personeelsleden en van de duizenden vrijwilligers van de ganse Christelijke arbeidersbeweging staat nog steeds overeind.

 

Het was voor ons allen een schok toen vorige week de N-VA  het ACW beschuldigde van fiscale fraude. “De autoriteit van het ACW als spreekbuis van een belangrijk deel van het middenveld ligt aan diggelen” titelde de krant De Tijd. En in de Standaard: “Als de BBI inbreuken vaststelt, betekent dat vooral een morele aderlating voor de beweging die zelf fiscale misbruiken aanklaagt.”

 

Ik spreek me niet uit over wie nu de waarheid spreekt, dat zal het onderzoek wel uitklaren. Maar wel over de beschuldiging dat de morele autoriteit van mij, van jou en van vele duizenden militanten van de ganse Christelijke arbeidersbeweging aan diggelen zou liggen. Ik zie dagelijks vele personeelsleden en vrijwilligers die elke dag voor hun waarden leven, op hun waarden steunen en voor hun waarden vechten en zullen blijven vechten.

Het is juist dat de waarheid aan het licht moet komen, maar de waarheid mag niet misbruikt worden! Dat nu juist de N-VA zich de rol toe-eigent van morele ridder tegen fiscale fraude is toch wel heel bedenkelijk! Staatssecretaris voor fraudebestrijding John Crombez (SP.A)  zegt in de Standaard het volgende: “Vorig jaar werd er door het parlement nieuwe wetgeving goedgekeurd over de strijd tegen fiscale constructies. De N-VA was daar toen tegen. Ze noemde het een heksenjacht tegen de bedrijven. Dat is natuurlijk niet zo. Het is interessant om te zien dat de N-VA nu van diezelfde wetgeving gebruik maakt om met het ACW-dossier uit te pakken”

 

Beste vrienden, blijf geloven in rechtvaardige ideeën, want ze hebben een kracht die superieur is aan alle reactionaire krachten samen. Vergeet niet dat de geschiedenis ons heeft laten zien dat er geen sociale politiek bestaat, zonder een beweging die in staat is om dit van zijn tegenstanders af te dwingen.

We zullen doorgaan met onze acties voor een rechtvaardige fiscaliteit. Want wie voor rechtvaardigheid strijdt, heeft altijd gelijk!

 

Guido Deckers

Nationaal ACV-propagandist voor het thema rechtvaardige fiscaliteit