Koopkrachtplakkaat

EnergieplakkaatC

173646265 10222054268599783 1356797931624160070 n

Zaterdagnacht sloot COP26 af met een verwaterd compromis: steenkoolproductie wordt verminderd in plaats van gestopt en rijke landen zullen hun inspanningen om 100 miljard $ samen te krijgen voor de oplossing van de klimaatproblemen in het Zuiden verdubbelen.

Lees meer...

COP 26 eindigde meer dan 24 uur te laat. In de zoektocht naar een balans tussen ambitie en solidariteit, is het voorzitterschap erin geslaagd een delicaat compromis te bereiken tussen alle partijen. Dit definitieve akkoord is verre van volmaakt, maar geeft niettemin een impuls aan de strijd tegen de klimaatcrisis. Het moet nu worden vertaald naar ambitieuze en solidaire maatregelen.

Lees meer...

We kwamen naar Glasgow in de verwachting dat leiders zouden instemmen met een toename in het tempo en de schaal van klimaatactie. Hoewel we die stap niet hebben gezet en de overeengekomen tekst verre van perfect is, gaan we de goede kant op, zegt WWF.

Lees meer...

New ITUC research shows the actions of the Chinese Communist Party have made Beijing unsafe for athletes and others involved in the 2022 Winter Olympics, 4 – 20 February 2022.

Lees meer...

With women earning 14.1% less than men, ETUC is warning that equal pay cannot be achieved unless minimum wages are increased, and the value of work carried out by women is reassessed.

Lees meer...

De sectorale onderhandelingen voor de sector Metaalhandel (PSC 149.04) kennen een dieptepunt. ACV-CSC METEA, ABVV-metaal, MWB-ABVV en ACLVB stellen vast dat er vanuit de werkgeverszijde onvoldoende respect is voor de 19.000 arbeiders in deze sector.

Lees meer...

la vidéo de la conférence-débat du 26 octobre 2021, coorganisée par l’Institut Marcel Liebman et la revue Politique Revue de Débats, est désormais en ligne sur notre site internet

Lees meer...

In de grootdistributie (winkels en ketens met meer dan 50 werknemers) hebben de militanten van ACV Puls vandaag het sectorale protocolakkoord goedgekeurd. Het omvat afspraken over loon, de coronapremie, tijdskrediet en SWT (het vroegere brugpensioen).

Lees meer...

De kraan op de voormalige terreinen van Boelwerf is een eerbetoon aan het roemrijke scheepsbouwverleden van de gemeente Temse. Ze is sinds 2004 beschermd en vanaf 2009 is zij bouwkundig (industrieel) erfgoed.
Als we deze kraan wensen te behouden moet ze dringend hersteld worden.
Het gemeentebestuur van Temse ziet af van een eerder beslist restauratiedossier voor de Boelwerfkraan omdat zij er geen middelen meer wil aan besteden. Het gaat hier echter over Vlaams erfgoed naar het voorbeeld van de geklasseerde havenkranen van het MAS aan de Scheldekaai in Antwerpen.
Wat in Antwerpen kan moet ook in Temse kunnen . Mede als eerbetoon aan de duizenden Boelwerfarbeiders die mee de sociale geschiedenis van ons land hebben geschreven.
Het platform ‘Scheepsbouwers en hun kraan’ gaat aan het College Burgemeester en Schepenen meer dan 2100 handtekeningen overhandigen voor het behoud van de kraan op de ex-Boelwerf.
Het platform wilt hierbij ex-Boelarbeiders en/of hun familie en allen die begaan zijn met het behoud van de kraan op uitnodigen.
We hopen jullie allen te mogen ontmoeten op deze actie waarop ook de pers wordt uitgenodigd.
Het openbaar onderzoek t.a.v. de declassering van deze kraan als industrieel erfgoed start op 9/11 tot 8/12, tijdens deze periode kunnen er bezwaarschriften ingediend worden.
Het platform stelt dit bezwaarschrift ter beschikking, nog een handtekening en het is OK.
Kraan op ex-Boelwerf moet blijven (avaaz.org)
We hopen natuurlijk op veel bezwaarschriften!
Namens het platform ‘Scheepsbouwers en hun kraan ‘: ABVV, ACV,ACLVB, TESAMEN, Vooruit, PVDA , Groen.
Met ondersteuning van Masereelfonds Antwerpen.

Locatie
Gemeentehuis Temse
Frans Boelplein 1
9140 Temse

Praktische informatie
De kraan op de voormalige terreinen van Boelwerf is een eerbetoon aan het roemrijke scheepsbouwverleden van de gemeente Temse. Ze is sinds 2004 beschermd en vanaf 2009 is zij bouwkundig (industrieel) erfgoed.
Als we deze kraan wensen te behouden moet ze dringend hersteld worden.
Het gemeentebestuur van Temse ziet af van een eerder beslist restauratiedossier voor de Boelwerfkraan omdat zij er geen middelen meer wil aan besteden. Het gaat hier echter over Vlaams erfgoed naar het voorbeeld van de geklasseerde havenkranen van het MAS aan de Scheldekaai in Antwerpen.
Wat in Antwerpen kan moet ook in Temse kunnen . Mede als eerbetoon aan de duizenden Boelwerfarbeiders die mee de sociale geschiedenis van ons land hebben geschreven.
Namens het platform ‘Scheepsbouwers en hun kraan ‘: ABVV, ACV,ACLVB, TESAMEN, Vooruit, PVDA , Groen

Bron: https://www.masereelfonds.be/activiteiten/laatste-boelwerf-kraan-temse-moet-blijven/

 

Over het Lam Gods is het laatste woord nog niet gesproken of geschreven. Hoe kan het ook anders met een werk dat bol staat van de middeleeuwse symboliek?

Lees meer...